Co jeść by nie chorować

0
58

Czy zastanawialiście się, dlaczego rosół podczas przeziębienia tak szybko rozgrzewa, wzmacnia i stawia na nogi? Wszystko dzięki cysteinie, która znajduje się w mięsie, jest to substancja o podobnym działaniu do leku, jaki stosuje się przy zapaleniu oskrzeli. Ostre przyprawy dodane do rosołu rozgrzeją i przyśpieszą krążenie krwi a dodatkowo mają działanie antyseptyczne. Jesienią trzeba przede wszystkim postawić na cytrusy. Jedna cytryna, grejpfrut czy dwie pomarańcze wystarczą by zaspokoić nasze dzienne zapotrzebowanie na witaminę C. Dzięki czemu nasz organizm będzie miął lepsze działanie obronne.

Jedyny warunek to taki by sok był świeżo wyciśnięty. Witamina C wystawiona na światło i powietrze traci swe właściwości. Warto też postawić na tłuste ryby, sery, jajka i grzyby. Nienasycone tłuszczowe kwasy omega – 3 działają w naszym organizmie działanie zapalnych prostaglandyn. Wystrzegać się trzeba kwasów omega, – 6 które znajdują się w oleju kukurydzianym i słonecznikowym oraz w margarynach. Jeśli chodzi przeciwzapalne działanie to polecamy czosnek, imbir, goździki i kurkumę. By chronić serce i naczynia krwionośne postaw na wyjątkowo cenne witaminy B, C i E. Ograniczają one ryzyko rozwoju choroby nowotworowej, wieńcowej i zawału serca.

Obniżają tez poziom złego cholesterolu i przeciwdziałają tworzeniu się wolnych rodników. Witaminy z grupy B znajdują się przede wszystkim w liściach zielonych warzyw takich jak sałata, kapusta, szpinak. Witaminę E natomiast zawierają oleje roślinne. W diecie nie powinno zabraknąć węglowodanów złożonych i nienasyconych kwasów tłuszczowych, z nich mózg wytwarza neuroprzekaźniki szczęścia. Dlatego polecamy płatki, ciemne pieczywo z tłusta rybą, ziemniaki, ciemny ryż, makaron. Dieta zawsze powinna być bogata w przeciwutleniacze, dzięki czemu ograniczymy możliwość wstąpienia nowotworów. By tak było w diecie powinny tez się znaleźć witamina C, karotenoidy, warzywa, olej rzepakowy i kwasy tłuszczowe. Bardzo wskazany jest kwas znajdujący się w mleku krowim, przetworach mlecznych i mięsie pochodzącym ze zwierząt przeżuwających. Postaw tez na produkty bogate w błonnik, chodzi o przetwory zbożowe z pełnego ziarna, płatki owsiane, świeże warzywa i owoce. Jedzenie pełnoziarnistego chleba znacznie zmniejsza ryzyko zachorowania na nowotwór piersi. Anty rakowo działają tez ziła takie jak majeranek, tymianek, szałwia, mięta. Wybieraj wodę mineralną, która ma w sobie 200mg wapnia i 100 mg magnezu na litr.